Α’ Μέρος (Βέρνη-Μοντρέ)

 Το ταξίδι με τρένο στην Ελβετία είναι μια ανεπανάληπτη, υπέροχη, μοναδική εμπειρία, την οποία πρέπει να ζήσει κάθε ταξιδιώτης κάποια στιγμή της ζωής του.

 Έχει όμως μια πολύ δυσάρεστη πλευρά ειδικά για εμάς τους Έλληνες. Τα εισιτήρια των Ελβετικών σιδηροδρόμων (SBB CFF FFS) είναι ακριβά, πολύ ακριβά. Σε βαθμό σχεδόν απαγορευτικό για το μέσο Ελληνικό πορτοφόλι.

 Βέβαια οι παροχές είναι ανάλογες με αυτό πληρώνεις: Πολυτέλεια, πυκνό και βολικό δίκτυο, αξιοπιστία και απίστευτη συνέπεια στα ωράρια δρομολογίων. Είναι τόσο υψηλές οι υποδομές και η οργάνωση, που φανταστείτε όλο το δίκτυο της χώρας να έχει τη φιλοσοφία του μετρό μιας μεγαλούπολης. Όπου κι αν θέλετε να μεταβείτε, υπάρχουν παντού συνδυαστικές διαδρομές, και σε πολύ σύντομους χρόνους αναμονής ενδιάμεσα.

 Είχα την τύχη να ζήσω αυτή την εμπειρία μαζί με τα παιδιά μου, κάνοντας δύο «ειδικές» διαδρομές μέσα σε μια ημέρα. Η πρώτη ήταν μεταξύ Βέρνης-Μοντρέ με ενδιάμεση αλλαγή αμαξοστοιχίας στη Λοζάνη και η δεύτερη μεταξύ Μοντρέ-Ζέρματτ με ενδιάμεση αλλαγή αμαξοστοιχίας στο Βίσπ (Visp). Ξεκινάμε με την πρώτη διαδρομή…

Βέρνη-Μοντρέ

 Νωρίς το πρωί στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Βέρνης, βλέπαμε εκατοντάδες ανθρώπους να φεύγουν για σκι για τα διάφορα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας. Το δυόροφο τρένο που πήραμε, είχε τελικό προορισμό το αεροδρόμιο της Γενεύης, αλλά δεν είχε ιδιαίτερα πολύ κόσμο μέσα. Σχεδόν κάθε μισή ή μια ώρα, υπήρχαν αναχωρήσεις. Να σημειώσουμε επίσης ότι δεν υπάρχουν κρατήσεις συγκεκριμένων θέσεων, πλην φυσικά την επιλογή της Α΄ ή B΄ θέσης.

 Στη διαδρομή μας, το τοπίο ήταν χιονισμένο με λιακάδα στον ουρανό (σπάνιο φαινόμενο το χειμώνα στην Ελβετία), ανάμεσα σε πεδιάδες και λόφους μικρού σχετικά υψομέτρου. Πλησιάζοντας τη Λοζάνη όπου και θα αλλάζαμε αμαξοστοιχία, τα χιόνια σχεδόν χάθηκαν, ενώ η θέα της λίμνης Λεμάν ήταν καταπληκτική σε συνδυασμό με τους απέραντους αμπελώνες στις πλαγιές του βουνού.

 Η Λίμνη της Γενεύης ή Λίμνη Λεμάν (γαλλικά Lac Leman ή Lac de Genève) είναι η δεύτερη μεγαλύτερη λίμνη στην κεντρική Ευρώπη (μετά από τη λίμνη Μπάλατον). Το 60% της επιφάνειάς της ανήκει στην Ελβετία (καντόνια Γενεύης, Βω και Βαλαί) και το 40% στη Γαλλία (νομός Άνω Σαβοΐας).

 Το Μοντρέ είναι μια μικρή πόλη τοποθετημένη στις όχθες της λίμνης, και  θεωρείται μία από τις πιο όμορφες Ελβετικές πόλεις. Ο πληθυσμός του δεν ξεπερνά τις 20.000, ενώ ως σημαντικότερο αξιοθέατο θεωρείται ο πύργος του Σιγιόν, που είναι χτισμένος σε μια βραχονησίδα μέσα στη λίμνη. Ο σταθμός των τρένων βρίσκεται στην καρδιά της πόλης.

 Με αφετηρία το Μοντρέ ξεκινούν τα «πανοραμικά τουριστικά τραίνα», με τη δημοφιλή γραμμή « GoldenPassLine» όπου έχετε διάφορες επιλογές, όπως Μοντρέ-Ιντερλάγκεν-Λουκέρνη, ή Μοντρέ- Γκστάαντ-Zweisimmen. Αυτά τα τρένα είναι έτσι ειδικά διαμορφωμένα, όπου ο επιβάτης έχει τη μέγιστη θέα προς το τοπίο. Υπάρχουν επίσης θεματικά τρένα, όπως το Τρένο της Σοκολάτας ( Train du Chocolat) ή το Tρένο του Τυριού ( Train du Fromage).

Συνεχίζεται στο Β΄μέρος: Μοντρέ-Βίσπ-Ζέρματτ (ανηφορίζοντας το βουνό με τρένο σε υψόμετρο 1620μ!)

INFO BOX

Για περισσότερες πληροφορίες κάνε click στο αντίστοιχο εικονίδιο!

Βέρνη-Μοντρέ, Ελβετία

Σιδηροδρομική διαδρομή που αποτελεί ταυτόχρονα ταξιδιωτική εμπειρία

Στην Ελβετία ταξιδέψαμε το Δεκέμβριο του 2015

Πατήστε στο εικονίδιο για online πρόγνωση καιρού

Ρωτήστε τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα για εκδρομικά πακέτα στην Ελβετία

Αρκετές επιλογές αεροπορικών εταιρειών

Η Ελβετία είναι μία (1) ώρα πίσω από την Ελλάδα

This Post Has One Comment

Αφήστε μια απάντηση