Road trip στη Νορβηγία
Ήταν Ιούνιος του 2013, όταν πραγματοποιήσαμε ένα πενθήμερο road trip στη Νορβηγία. Αφετηρία και προορισμός επιστροφής η πρωτεύουσα Όσλο. Με την άφιξη βρεθήκαμε ξαφνικά από τη κάψα της Ελλάδας σε ένα δροσερό καιρό με συνεχείς εναλλαγές ψιχάλας, συννεφιάς και ανοιξιάτικης λιακάδας. Κάτι σαν Απρίλιος δικός μας.
Καμιά περιγραφή δεν μπορεί να αποδώσει δίκαια και αντικειμενικά την εκπληκτική ομορφιά αυτής της χώρας. Σε όλη τη διαδρομή μας από το Όσλο στο Μπέργκεν, «πλημμύρισαν τα μάτια μας» από απίστευτη φυσική ομορφιά τοπίων και ατέλειωτου πράσινου. Λίμνες, ποτάμια, δάση, καταρράκτες, χρωματιστά κουκλόσπιτα. Τα βλέπαμε συνεχώς κατά εκατοντάδες. Ατέλειωτη αρμονία φυσικού περιβάλλοντος και ανθρώπινης παρουσίας που από ένα σημείο και ύστερα μας φαινόταν δεδομένο και φυσιολογικό.
Bergen
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Νορβηγίας είναι ένα χάρμα οφθαλμών. Στα μείον ότι βρέχει, βρέχει, βρέχει συνεχώς. Επίσης έχει πανάκριβα ξενοδοχεία. Στο πρώτο ήμασταν σχετικά τυχεροί και το γλυτώσαμε. Το δεύτερο όχι…
Οι τουρίστες κινούνται περισσότερο στο λιμάνι και ειδικά στην Χανσεατική γειτονιά Bryggen με τα χαρακτηριστικά χρωματιστά ξύλινα σπιτάκια, και η ντόπια νεολαία πηγαίνει λίγο πιο μέσα, στο νέο κομμάτι της πόλης κατά μήκος του τεράστιου πεζόδρομου Torgallmenningen. Εντυπωσιακή και η τεράστια τεχνητή λίμνη Lungegardsvann μέσα στην πόλη !!
Χανσεατική γειτονιά Bryggen
Οι περισσότερες τουριστικές φώτο προβάλλουν αυτή την περιοχή. Αν έλειπε αυτή η γειτονιά ίσως το Bergen να μην ήταν τόσο τουριστικό. Πανέμορφα, χρωματιστά ξύλινα κτίρια που κάποτε ήταν το σημείο αναφοράς των Γερμανών εμπόρων. Στα παλιά Γερμανικά ο όρος «Hansa» σημαίνει ένωση, όμιλος. Με αυτό το όνομα εμφανίστηκαν διάφοροι συνασπισμοί πόλεων με κύριο σκοπό τη διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας και του εμπορίου στο χώρο της Βόρειας Θάλασσας. Τα περισσότερα κτίρια σήμερα είναι μαγαζιά που πωλούν σουβενίρ ή είναι καφέ και εστιατόρια.
Ψαραγορά στο λιμάνι
Μια ωραία ατραξιόν ειδικά για τουρίστες είναι η ψαραγορά μπροστά στο λιμάνι του Bergen. Όχι όμως τόσο καλοστημένη αισθητικά για τα Νορβηγικά δεδομένα. Την περιμέναμε ποιο γραφική και καθαρή. Κάτω από πρόχειρες λευκές τέντες, θα βρείτε και θα γευτείτε διάφορα ψάρια.
Από γαρίδες και σολομούς ψημένους με κάθε τρόπο, μέχρι ζωντανά καβούρια, χαβιάρια και φιλέτο φάλαινας. Είτε σε σάντουιτς, είτε σε έτοιμα πιάτα, καθίστε στους πάγκους και γευτείτε ότι τραβάει η ψυχή σας. Για μια φορά καλά είναι. Εμείς για ένα νοστιμότατο όντως φιλέτο καπνιστού σολομού, μια φέτα ψωμιού καλυμμένη με γαρίδες και λαχανικά και μια μπύρα δώσαμε 35 ευρώ !! Και σε χάρτινο πιάτο και πλαστικό πιρούνι παρακαλώ. Ένα χορταστικό πιάτο με κρέας ή ψάρι σε εστιατόριο κόστιζε γύρω στα 25-30 ευρώ…
Μια ακόμη εμπειρία που αξίζει να ζήσετε, είναι το παιχνίδι του ήλιου (το καλοκαίρι) λόγω της γεωγραφικής θέσης. Νυχτώνει ελαφρά λίγο μετά τα μεσάνυχτα και μετά από λίγη ώρα ξανά ημέρα. Αν και το Bergen έχει τη φήμη της πόλης που βρέχει 300 ημέρες το χρόνο, εμείς το ψιλογλυτώσαμε. Η πόλη ακόμη και μετά τα μεσάνυχτα ήταν πολύ ζωντανή και με κόσμο να περιφέρεται παντού.
Κάτι που μας άρεσε ήταν που βλέπαμε παρέες 10-15 ατόμων μαζεμένες σε μικρά αγκυροβολημένα γιοτ και να πίνουν μπύρες κάνοντας μικρά αυτοσχέδια πάρτι. Τα εστιατόρια οι μπυραρίες και τα καφέ επίσης γεμάτα. Ούτε εξαλλοσύνες, ούτε ψυχροί. Χαλαροί και γελαστοί απολάμβαναν τις σπάνιες ζεστές και ηλιόλουστες στιγμές που τους χάριζε η φύση. Την οποία σέβονται και αγαπάνε όσο τίποτε άλλο…
Τελεφερίκ
Δεν πρέπει να φύγετε από το Bergen αν δεν ανεβείτε ψηλά για να δείτε την απίστευτη θέα της πόλης. Σε απόσταση 150 μέτρων από την ψαραγορά είναι η αφετηρία Floibanen όπου σε 7΄ και με 10 ευρώ είστε στο λόφο απολαμβάνοντας το απέραντο εκπληκτικό τοπίο. Προτιμήστε να πάτε λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Αν δεν βρέχει βέβαια. www.floibanen.no
INFO BOX
Για περισσότερες πληροφορίες κάνε click στο αντίστοιχο εικονίδιο!