Ας ήμαστε ειλικρινείς. Ο καθένας μας ξεχωριστά, θεωρεί ότι η δική του εργασία, είναι η δυσκολότερη, η πιο κουραστική, η λιγότερο αμειβόμενη, σε σχέση με αυτή των φίλων και γνωστών του.

Πολλές φορές επίσης, η εντυπωσιακή «εικόνα» μιας εργασίας, παραποιεί την πραγματικότητα, σε σχέση με αυτό που πραγματικά συμβαίνει από πίσω. 
Ένα τέτοιο επάγγελμα είναι και αυτό του ρεσεψιονίστ. Την πρώτη και τελευταία επαφή του πελάτη με το κατάλυμα.

Φαινομενικά δείχνει κάτι απλό, εύκολο, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Είσαι σε έναν ωραίο, καθαρό και ενίοτε λαμπερό χώρο όπως τα λόμπυ των ξενοδοχείων, συναναστρέφεσαι με πολύ κόσμο, χαμογελάς, δίνεις κλειδιά, τα παίρνεις πίσω, μιλάς που και που στο τηλέφωνο, κι όλα δείχνουν τέλεια και ιδανικά. Δεν είναι το δυσκολότερο επάγγελμα στον κόσμο, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτός που το ασκεί, εργάζεται με τεράστιο άγχος, αλλά και κάτω από έντονη ψυχική πίεση και σωματική κούραση. Γιατί όμως..;

Και αν μέχρι τώρα, τους ζηλεύατε που βρίσκονται σε αυτή τη θέση, ή τους αντιμετωπίζατε αδιάφορα για το έργο τους, λάβετε υπόψη τα παρακάτω. 
Ο «υπεύθυνος υποδοχής και φιλοξενίας» ή «ρεσεψιονίστ», είναι η πρώτη και τελευταία εικόνα ενός ξενοδοχείου, είναι η ανθρώπινη επαφή, η «έμψυχη βιτρίνα του». Στην ουσία προσωποποιεί τη σχέση πελάτη με την επιχείρηση, και συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας ελκυστικής εμπορικής εικόνας.

Η σωματική κούραση, οφείλεται στο ότι είναι όρθιοι-ες ολόκληρο το ωράριό τους, ενώ το εναλλασσόμενο κυκλικό ωράριο, αποσυντονίζει ακόμη περισσότερο το βιολογικό ρολόι του σώματός τους. Εκτός από την υποδοχή με ευγένεια και μόνιμο χαμόγελο, είναι υπεύθυνοι για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών συνεχώς, παρέχουν όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τη λειτουργία του ξενοδοχείου, αλλά επιπλέον για τις δυνατότητες ενασχόλησης με οποιεσδήποτε δραστηριότητες εντός και εκτός αυτού.

Πολλές φορές, ο ρεσεψιονίστ λειτουργεί και ως «τουριστικός οδηγός» μιας περιοχής, με αποτέλεσμα να απαιτείται να έχει μια διαρκή ενημέρωση για τις τρέχουσες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα ήθη και έθιμα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου κτλ …
Εμπλέκονται σε επιπλέον εργασίες όπως, καταβολή συναλλάγματος, βοήθεια πελατών για φωτοτυπίες, αποστολή fax, αλλά και παροχή αξιόπιστων προτάσεων για προτεινόμενες διαδρομές περιπάτων, διασκέδαση, εστιατόρια κτλ.

Πίσω από τη «βιτρίνα» υπάρχει επίσης μπόλικη γραφειοκρατική εργασία. Διαχείριση φακέλων πελατών, ενημερώσεις για τα πάντα, έκδοση τιμολογίων, λογαριασμών, συνεργασία με τα άλλα τμήματα του ξενοδοχείου, αφού από εδώ ξεκινούν και καταλήγουν όλα. Γενικά είναι υπεύθυνος για τη σωστή κατανομή των πληροφοριών που αφορούν τον κάθε πελάτη.
Η αυξημένη ευθύνη, για την αντιμετώπιση τρεχουσών, αλλά και έκτακτων ή απροσδόκητων περιστατικών, προκαλεί τεράστια ένταση και άγχος. Που φυσικά δεν πρέπει με τίποτα να το μεταδώσουν προς τους πελάτες !

Αγέρωχοι, ήρεμοι και χαμογελαστοί, ακόμη κι αν «καίγεται ο κόσμος..» Γενικά είναι ο «κυματοθραύστης», δικαίων και αδίκων απαιτήσεων και παραπόνων των πελατών.
Όσο για τα προσόντα: Απαιτούνται σίγουρα, η γνώση δύο ξένων γλωσσών τουλάχιστον, οργανωτικότητα, επικοινωνιακές δεξιότητες και αμεσότητα με τους πελάτες, με ευγενική και ευχάριστη συμπεριφορά, ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα σε δύσκολες καταστάσεις. 
Και εδώ, από μέρους μας σαν πελάτες, απαιτείται η ανάλογη και αμοιβαία συμπεριφορά, ευγένειας, σεβασμού και κατανόησης για την εργασία τους.

Κι αν φτάνοντας στη ρεσεψιόν, είστε μόνοι και μπορούν να σας εξυπηρετήσουν άμεσα, ελάτε στη θέση τους τη στιγμή που εμφανίζεστε μαζί με ένα γκρουπ 50 ατόμων. 
Που όλοι βιάζονται να τακτοποιηθούν γρήγορα στα δωμάτιά τους, με οχλαγωγία, να ψάχνουν εκείνη τη ώρα που είναι οι ταυτότητες, που είναι ο συγκάτοικός τους, και γενικά που είναι το μυαλό τους… Και να γκρινιάζουν κι από επάνω, ότι η ρεσεψιόν δουλεύει νωχελικά…
Βοηθήστε τους με τη συμπεριφορά σας, για να σας εξυπηρετήσουν το γρηγορότερο.

Και προς θεού, μην τους πρήζετε με αστείες απαιτήσεις του τύπου: «Είμαι κλειστοφοβικός, θέλω δωμάτιο με θέα την Ακρόπολη και όχι τον ακάλυπτο..», «Α ! εγώ κοιμάμαι πάντα στο 38ο όροφο στη Νέα Υόρκη, δεν θα με βάλετε τώρα εσείς χαμηλά στον 2ο… « Kαι γιατί να μην βλέπει το δωμάτιο μου θάλασσα; Όταν το έκλεισα από προσφορά στο ιντερνέτ δεν μου το διευκρίνισαν… Δεν ξέρω τι θα κάνετε, αλλά θα μου αλλάξετε τώρα το δωμάτιο ! Και γρήγορα, για να μην σας κάνω ρόμπα στα «σχόλια πελατών» στο διαδικτυακό site….»

Αφήστε μια απάντηση