Mε αφορμή τα προβλήματα λόγω του κορονoϊού, σε ανάρτησή του στο facebook, κάποιος  τουριστικός πράκτορας ανέφερε: «Τουρισμός δεν είναι μόνο οι αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία, είναι και τα τουριστικά γραφεία, τα λεωφορεία, οι ξεναγοί, οι συνοδοί-αρχηγοί και οι χιλιάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται εκεί.» Εμείς θα προσθέσουμε και τους χιλιάδες άλλους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αεροδρόμια, λιμάνια κ.α οι οποίοι αποτελούν τα «θεμέλια» της τουριστικής βιομηχανίας. Μια κατηγορία όμως που αξίζει ακόμη περισσότερο το σεβασμό μας, είναι κάποιες ταπεινές ηρωίδες….

Καμαριέρες ξενοδοχείων. Οι αφανείς ήρωες του τουρισμού…

 

Ότι και αν πούμε για αυτούς τους ανθρώπους θα είναι λίγο. Αν ο παγκόσμιος τουρισμός χρωστάει μια ελάχιστη χάρη και θα πρέπει να τιμήσει κάποιους εργαζομένους, αυτές δίκαια θα είναι οι καμαριέρες. Είναι οι αφανείς ήρωες της τουριστικής βιομηχανίας, αυτές δουλεύουν σκληρότερα από όλους μας, μέσα σε βρωμιά, σκόνη, μικρόβια, ανθυγιεινά χημικά απορρυπαντικά, με τρομερή πίεση χρόνου να προλάβουν τις αφίξεις της ημέρας στο ξενοδοχείο.

Δεν είναι τυχαίο, ότι δεν θα δείτε ποτέ άντρα σε αυτή τη δουλειά. Μια εργασία τόσο επίπονη στο σώμα, όπου πρέπει κινείσαι συνεχώς, σκύβεις, ξανασκύβεις, ξεστρώνεις και στρώνεις ξανά και ξανά κρεβάτια επί χιλιάδες φορές, σφουγγαρίζεις πατώματα, καθαρίζεις τζάμια, απολυμαίνεις τουαλέτες, αντικαθιστάς μικροπράγματα, ελέγχεις λειτουργίες συσκευών, και τόσα άλλα, που επαναλαμβάνονται καθημερινά, σε μια ρουτίνα που σε τρελαίνει. Σίγα μην ασχοληθεί με αυτά το «ισχυρό φύλο».

Ειδικοί λένε, ότι ένας ταξιδιώτης έχει τρία στάδια αξιολόγησης ενός ξενοδοχείου. Το πρώτο είναι πριν ακόμη το επισκεφτεί, όπου έχει ήδη διαμορφώσει γνώμη επηρεασμένος από τις φωτογραφίες που είδε στο διαδίκτυο, διάβασε ή άκουσε σχόλια από προηγούμενους πελάτες. Το δεύτερο στάδιο είναι φτάνοντας στο ξενοδοχείο, όπου αυτή η πρώτη γνώμη θα αυξομειωθεί θετικά ή αρνητικά, στη διαδρομή μεταξύ ρεσεψιόν και ασανσέρ. Το τρίτο και τελικό στάδιο αφορά την άφιξή του στο δωμάτιο. Εκεί ένα ευχάριστο, καθαρό, περιποιημένο δωμάτιο, θα του διαμορφώσει τέτοια εικόνα και άποψη που θα ξεχάσει όλες τις προηγούμενες πιθανές αρνητικές σκέψεις και γνώμες.

 

Μια προϊσταμένη καθαριότητας μας εκμυστηρεύεται…

 

 

Συνομιλήσαμε με την υπεύθυνη καθαριότητας πεντάστερου ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης (H αγγλική ορολογία είναι « Executive Housekeeping»), η οποία μας ενημέρωσε για τις συνθήκες εργασίας, αλλά και κάποιες άγνωστες πτυχές σχετικά με αυτή τη εργασία. Όπως μας διευκρίνισε « έχει τεράστια διαφορά η όλη φιλοσοφία στην καθαριότητα και ο τρόπος εργασίας, μεταξύ ενός ξενοδοχείου πόλης, και ενός καλοκαιρινού resort. Άλλες συνθήκες, άλλοι χρόνοι, άλλες προτεραιότητες» και συνεχίζει « Ο μέσος χρόνος καθαριότητας ενός δωματίου είναι περίπου στα 30΄ όταν γίνεται από δύο καμαριέρες. Ο τρόπος καθαρισμού ενός δωματίου επίσης, έχει συγκεκριμένη τακτική. 

Το πρώτο και βασικότερο είναι ο καλός αερισμός, ενώ οι κινήσεις γίνονται δεξιόστροφα για να μην «ξεχαστεί» απολύτως τίποτα. Η μία καμαριέρα αφαιρεί σεντόνια, κουβέρτες κτλ ενώ η άλλη καθαρίζει μπάνιο. Ακολουθεί έλεγχος κάτω από κρεβάτια, πίσω από κομοδίνα, ξεσκόνισμα, καθαρισμός σε πόμολα, πρίζες, τζάμια, έλεγχος και συμπλήρωση υλικών σε ντουλάπια και τραπέζια ( μίνι μπαρ, καφές και τσάι, μολύβια, παντόφλες μιας χρήσης, σαμπουάν-σαπούνια από μπάνιο κτλ), ενώ στρώνονται τα καινούργια λινά στο τέλος. Επιπλέον γίνεται έλεγχος λειτουργίας ηλεκτρικών συσκευών ( TV, τηλεχειριστήριο, σεσουάρ, air condition κα). Δεν υπάρχει φυσικά περίπτωση να δοθεί δωμάτιο σε πελάτη, χωρίς να έχει κάνει προσωπικά εξονυχιστικό έλεγχο η προϊσταμένη ορόφου για να δώσει το τελικό οκ στη ρεσεψιόν.»

Όταν τη ρωτήσαμε να μας πει, ποιο είναι το μεγαλύτερο άγχος ενός υπευθύνου καθαριότητας σε ένα τόσο μεγάλο και πολυτελές ξενοδοχείο μας απάντησε: « Εκτός από τα δωμάτια είμαι υπεύθυνη για την καθαριότητα στους κοινόχρηστους χώρους, αλλά και το πλύσιμο-διακίνηση λινών υφασμάτων, ιματισμού πελατών προς πλύση ή σιδέρωμα κτλ. Αυτό όμως που πρέπει να επιτύχουμε οπωσδήποτε, είναι οι χρόνοι σε συνδυασμό με το άψογο αποτέλεσμα. Αυτό όμως απαιτεί σκληρή δουλειά, καλό συντονισμό, συνεργασία με το προσωπικό, και επαγγελματισμό από όλους μας. Υπάρχουν ημέρες που είναι τόσες πολλές οι αναχωρήσεις με ταυτόχρονες αφίξεις, που κυριολεκτικά τρέχουμε να προλάβουμε, χωρίς όμως να είναι σε βάρος του ποιοτικού αποτελέσματος προς τους πελάτες μας. Τεράστιο άγχος αλλά στο τέλος όλα καλά !

Σχετικά με παράπονα και παραξενιές πελατών, μας είπε: « Δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα από τους πελάτες μας. Κάποιοι μπορεί να παραπονεθούν για τη μάρκα του σαμπουάν, κάποιοι μαθητές σχολείων, ίσως κάνουν κάποια μικροφθορά παραπάνω ( αγαπημένο τους, οι αφροί στους καθρέπτες του μπάνιου), αλλά μέχρι εκεί. Επίσης σπάνια έχουμε προβλήματα με κλοπές υλικών του ξενοδοχείου. Αυτό που μας χαροποιεί ιδιαίτερα είναι τα σημειώματα που μας αφήνουν, με ευχαριστήρια λόγια για τις υπηρεσίες μας. Πολλοί επίσης αφήνουν φιλοδωρήματα προς τις καμαριέρες.»

Κλείνοντας μας είπε: « Αυτό που πιστεύω και θέλω να μεταφέρω στους υφισταμένους μου, είναι ότι πρέπει να χαρακτηριζόμαστε με τιμιότητα προς τη διοίκηση, αφοσίωση στη δουλειά μας, και ειλικρίνεια μεταξύ μας αλλά και τους πελάτες μας. Επιδιώκουμε την ευχάριστη διαμονή των πελατών μας, αλλά και τις θετικές αναμνήσεις τους προς το ξενοδοχείο μας.”

Αφήστε μια απάντηση